Skulle du have problemer med dit computer eller mobile udstyr, står vores teknikere altid klar til at hjælpe dig.
Du er velkommen til at ringe til os, kontakte os via kontakt siden, eller også til bare at kigge ind i butikken.

Vores værksted tilbyder bl.a. følgende:

  • Service og reparation af alle typer computere
  • Fejlfinding på hardware
  • Montering og installation af hardware
  • Reparation af dine mobilenheder såsom telefoner og tablets
  • Installation af Windows, MAC OS, Anti Virus software, Office programmer  m.m.
  • Kopiering/kloning af din gamle harddisk over på en ny (f.eks. en hurtigere SSD harddisk)
  • Sikkerhedskopiering/back-up af dine data (billeder, dokumenter m.m.)
  • Data genskabelse/recovery fra din defekte interne harddisk, USB harddisk, USB pen, hukommelses kort (SD, micro SD m.m.)
  • Fjernelse af trusler, såsom virus, spyware, malware og crapware
  • Opsætning/installation af udstyr (printer og andet eksternt udstyr)
  • Fjernsupport, hvor vi hjælper dig med dine problemer ved hjælp af fjernstyring fra vores værksted (Team Viewer)
Nova Data service

Service og reparation

Vore teknikere på serviceværkstedet kan reparere/servicere de fleste typer stationære, mobile og eksterne enheder – uanset mærke.

Reparation af IT

Vi har mere end 24 års erfaring med servicering af alle typer computere og EDB udstyr, uanset mærke!

Hos Nova Data får du nemt, hurtigt og sikkert repareret din PC, Mac, bærbar eller andet EDB udstyr. Nova Data fejlfinder og giver dig et tilbud på en løsning til lige præcis din problemstilling. Nedenfor kan du se et udvalg af vores ydelser og priser.

  • Alle typer bærbare – uanset mærke
  • Alle typer stationære – uanset mærke
  • Alle typer mobil enheder – uanset mærke

Reklamation og garanti

I overensstemmelse med købelovens regler yder vi 24 måneders reklamationsret på alle varer.

For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare (eksempelvis batterier).

Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du snarest muligt og inden for rimelig tid kontakte Nova Data og fortælle, hvori fejlen eller manglen består.

HUSK din kvittering/faktura i forbindelse med reklamationssager.

Slitage og ukorrekt brug

Du skal være opmærksom på, at der ikke er tale om en mangel/reklamation, hvis denne skyldes slitage, forkert brug eller ydre påvirkninger (f.eks. lynnedslag, fysisk overlast, eller anden udefra kommende skade). I sådanne tilfælde skal du selv afholde omkostningerne ved en eventuel reparation.

Vilkår for service og reparation

Vi dækker IKKE tab af data i forbindelse med en reparation/reklamation. Det er dit eget ansvar at lave sikkerhedskopi af dine data. Vil yder ikke reklamation/garanti på software generelt eller virus/malware angreb.

Reklamationen gælder kun den oprindelige/originale fejl. Såfremt der opstår en ny fejl/mangel som Nova Data påfører produktet, holdes du naturligvis skadesløs.

FAQ

  1. Hvor lang tider en reparation?
    • Typisk vil en reparation tage 2-4 hverdage. Dog kan der på reservedele forekommet leveringstider der forsinker en reparation. Dette vil altid meddeles kunden.
  1. Spring køen over ?
    • Spring køen over er et gebyr du betaler for at rykke din reparation frem i køen. Det betyder at dit udstyr vil være det næste der bliver startet på så snart der er en ledig plads på vores værksted.
  1. Hvor dyrt bliver det?
    • Ved indlevering af dit defekte udstyr finder vi i fællesskab den bedste løsning for dig. Både hvad gælder pris og løsningsmetode. Hvis vore teknikere vurderer at det ikke kan klares for det aftalte beløb, kontakter vi dig med et overslag/tilbud på reparationen og et ca. tidspunkt for afhentning.
  1. Kan det betale sig at reparere en defekt computer?
    • Det er naturligvis altid en vurderingssag, og vore teknikere har stor erfaring med at vurdere om en reparation er den rigtige løsning, oftest kan det godt betale sig at få repareret computeren.
      Man skal være opmærksom på at hvis man vælger at købe en ny computer, er der stadigvæk udgifter forbundet med installation af diverse programmer, opsætning, backup, kopiering af data etc. Denne udgift kan spares ved at få udført en reparation i stedet for. Vi sælger/bygger også EDB udstyr, og kan derfor hjælpe dig videre hvis det vil være muligt, eller bliver for dyrt at reparere det indleverede udstyr.

* Nova Data påtager sig ikke noget ansvar for eventuelt tab af data el.lign. i forbindelse med fjernsupport. Bemærk, at mens fjernsupporten er aktiv, er det muligt for Nova Data se alt på skærmen på den enhed der er en forbindelse til. Dette betyder at Nova Data kan se eventuelle data, som du ikke ønsker at andre skal se. Nova Data vil så vidt muligt holde ethvert kendskab til disse data på din enhed hemmeligt, men det er stadigvæk dit ansvar at sikre, at Nova Data ikke kan få indblik i sådanne data ved fjernsupport. Vi kigger selvfølgelig kun på de data der er nødvendige for at afhjælpe fejlen. Det vil til enhver tid være muligt for dig at afbryde fjernsupporten.